تدوین قوانین استفاده از ارزهای مجازی در روسیه با هدف شفافیت مالیاتی وجلوگیری از پولشویی

تدوین قوانین استفاده از ارزهای مجازی در روسیه با هدف شفافیت مالیاتی وجلوگیری از پولشویی

  • تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 15 فوریه 2018 19:19
  • تعداد نظرات کاربران 0 نظر

به نقل از خبرگزاری تاس روسیه، اندری کستین رئیس بانک VTB انتظار دارد که بازار برای ارزهای مجازی در سال‌ آینده قوانین محکم‌تری را تدوین کند.

وی که در کانال تلویزیونی ۲۴ روسیه صحبت می‌کرد، گفت: در سال آینده من فکر می‌کنم بسیار ضروری است که قوانین محکمی را برای بازار ارزهای مجازی معرفی کنیم که می‌تواند تردیدها درباره این ارز را تا حدود زیادی از بین ببرد.

وی خاطرنشان کرد که پس از بحران‌ها تمام دنیا صرفاً نگران این مسأله بود که بازارهای مالی را قانونمند کنند که ناگهان ارزهای مجازی با تمام تردیدها و مشکلاتش ظاهر شد. این در حالی است که قوانینی برای مبارزه با پولشویی باید وجود داشته باشد زیرا استفاده از ارزهای مجازی باعث پولشویی خواهد شد بنابراین این وضعیت نمی‌تواند ادامه‌دار باشد.

پیش از این وزیر اقتصاد روسیه پیش‌نویس قانونی را درباره سرمایه‌های مالی دیجیتال منتشر کرده بود که درآمدهای این کشور را قانونمند می‌کرد.

این سند به ویژه شرایطی را درباره توکنهای ارزهای مجازی  و نیز ایجاد فرایندی برای پیشنهاد سکه‌های اولیه (ICO) و همچنین رژیم قانونی برای ارزهای مجازی در نظر گرفته بود.

به هر حال نویسندگان این پیش‌نویس قانونی بسیار مطمئن هستند که ارزهای مجازی قانونمند بشوند و قوانین مرتبط با آن نوشته شود تا مخاطرات نقض قانون در این باره کاهش یابد و شفافیت مالیاتی استفاده‌کنندگان این ارز نیز بیشتر شود که در این صورت می‌تواند منجر به افزایش درآمدهای مالیاتی در روسیه شود.

در حالت کلی بر اساس اعلام وزیر اقتصاد روسیه منع قانونی برای استفاده از ارزهای مجازی در مبادلات باعث خواهد شد که این ارزها در مشاغل خاکستری استفاده شود.