فروش خودرو وارداتی بدون کارت گارانتی تخلف است

فروش خودرو وارداتی بدون کارت گارانتی تخلف است

  • تاریخ انتشار : یکشنبه 25 فوریه 2018 18:19
  • تعداد نظرات کاربران 0 نظر

سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان با بیان این که بر نحوه خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی نظارت می‌شود، تاکید کرد: فروش خودروی وارداتی بدون داشتن کارت گارانتی و وارانتی تخلف به‌شمار می‌رود.

به گزارش ایسنا، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان که در ماه‌های اخیر درگیر تلاطم‌های ثبت سفارش و واردات خودروهای خارجی بوده‌است اکنون طی اطلاعیه‌ای که در اختیار ایسنا گذاشته است، تاکید کرده که طبق ماده ۴ قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان که در دی ماه امسال توسط هیات وزیران به تصویب رسید، واردات خودروی سواری منوط به داشتن نمایندگی رسمی و وجود زیرساخت‌های لازم و کافی جهت ارائه‌ی خدمات پس از فروش و اخذ تاییدیه‌های لازم از وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

همچنین در این اطلاعیه آمده است: واردات خودرو توسط اشخاص حقیقی و حقوقی فاقد نمایندگی رسمی پس از عقد قرارداد ارائه خدمات پس از فروش با نماینده رسمی مجاز است که با توجه به این موضوع با در نظر گرفتن ابلاغ این دستورالعمل مردم باید دقت کنند که تمامی عرضه‌کنندگان خودروهای وارداتی باید نسبت به عرضه خودرو با کارت خدمات گارانتی و وارانتی (تضمین و تعهد تامین قطعات) نمایندگی رسمی اقدام کنند.

دوران گارانتی (تضمین) و وارانتی (تعهد) خودرو باید مطابق آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو که در فروردین‌ماه سال ۱۳۹۵ به تصویب رسیده است باشد.

در اطلاعیه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان تاکید شده است خریداران از خرید خودروهای وارداتی که فاقد کارت گارانتی نمایندگی رسمی هستند جدا خودداری کنند و در صورت هرگونه مواجه با تخلف یا موارد مغایر با قوانین موضوعات را مستقیما به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان از طریق سامانه ۱۲۴ اعلام کنند.

موضوع دیگری که در این اطلاعیه به آن اشاره شده است بحث پیش فروش خودرو بوده که گفته شده در صورتی که خریداران تمایل به خرید خودرو در قالب پیش فروش دارند این مدل از خرید را صرفا از طریق شرکت‌های دارای مجوز پیش فروش خودرو که از وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر شده است اقدام کنند که لیست آن شرکت‌ها را می‌توانند در سایت اینترنتی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان مشاهده کنند.