ابلاغ فروش ارز خدماتی در ۱۱ سرفصل جدید – سامانه نیما

ابلاغ فروش ارز خدماتی در ۱۱ سرفصل جدید – سامانه نیما

  • تاریخ انتشار : شنبه 10 نوامبر 2018 14:51
  • تعداد نظرات کاربران دیدگاه‌ها برای ابلاغ فروش ارز خدماتی در ۱۱ سرفصل جدید – سامانه نیما بسته هستند

مدیرکل سیاست‌ها و مقررات ارزی بانک مرکزی از فروش ارز خدماتی با ساز و کار جدید در ۱۱ بانک عامل خبر داد. 

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، مهدی کسرایی پور درخصوص مصارف ارز خدماتی اظهار کرد: در بخشنامه‌ها و بخش سوم مجموعه مقررات ارزی بانک مرکزی مصارف ارز خدماتی (غیربازرگانی) احصا شده که برخی از این مصارف به صورت نقد (اسکناس) و برخی به صورت حواله قابل پرداخت هستند.

وی در ادامه افزود: در سازوکار جدید تعداد مصارفی که به صورت نقد قابل پرداخت هستند با توجه به محدودیت بانک‌ها در روابط کارگزاری و عدم امکان انجام حواله افزایش یافته و نکته قابل توجه این است که برای سهولت و سرعت در انجام پرداخت‌ها منابع ارزی لازم برای انجام این موضوع پیشاپیش به صورت تنخواه از طرف بانک مرکزی در اختیار بانک های عامل قرار می گیرد.

مدیرکل سیاست‌ها و مقررات ارزی بانک مرکزی گفت: سایر مصارف ارزی علاوه بر موارد احصا شده که در بخشنامه ها و مقررات ارزی بانک مرکزی مورد اشاره قرار نگرفته در صورت انعکاس موضوع به این بانک قابل بررسی بوده و در صورت تشخیص به عنوان یک نیاز واقعی قابل افزودن به سایر موارد احصا شده خواهد بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر آنچه که از محل منابع بانک مرکزی تامین می شود بانک‌های عامل نیز پیش از این اجازه یافته‌اند از محل منابع ارزی خود نسبت به فروش ارز خدماتی به مشتریان در چارچوب ضوابط و مقررات ابلاغی این بانک اقدام کنند.

ثبت دیدگاه

امکان ارسال نظر وجود ندارد