اخراج ۱۲۰۰۰ کارگر کره شمالی از روسیه

اخراج ۱۲۰۰۰ کارگر کره شمالی از روسیه

  • تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 فوریه 2018 15:48
  • تعداد نظرات کاربران 0 نظر

 

الکساندر ماتسگورا سفیر روسیه در کره شمالی به خبرنگاران گفت: روسیه در راستای اجرای قطعنامه سازمان ملل اخراج کارگران کره شمالی را آغاز کرده است.

وی ادامه داد: بسیاری از استانداران و فرمانداران روسی اخراج کارگران  اهل کره شمالی حاضر در این کشور را آغاز کرده تا قدم‌های اولیه برای اجرای قطعنامه سازمان ملل از سوی روسیه برداشته شود.

این مقام روس تأکید کرد: این اقدام به شدت بر اقتصاد روسیه به ویژه اقتصاد خاور دور این کشور تاثیرگذار است چرا که در حال حاضر ۱۲ هزار کارگر کره‌ای در این مناطق مشغول به کار هستند.

ماتسگورا که در نیویورک سخن می‌گفت ادامه داد: اقتصاد روسیه به ویژه اقتصاد خاور دور این کشور به شدت از اخراج کارگران کره‌ای آسیب خواهد دید.

سفیر روسیه در کره شمالی ادامه داد: البته روسیه قصد ندارد هیچ کارگری را به زور راهی کره شمالی کند و ما هیچ وقت این کار را نکرده و نمی‌کنیم در روز ۲۲ دسامبر شورای امنیت سازمان ملل تحریم‌های کره شمالی را در طی تداوم آ‌زمایش‌های موشکی این کشور بیشتر کرد.

در قالب این تحریم‌ها صادرات نفت و فراورده‌های نفتی به این کشور ممنوع شد و تمام کشورها ملزم شدند که مهاجران کره شمالی را اخراج کنند. هدف از اعمال این تحریم‌ها بستن دست کره شمالی در تامین منابع مالی برنامه موشکی و تسلیحات هسته‌ای این کشور است.