افزایش قیمت طلا در ۳۱ ژانویه ۲۰۱۸

افزایش قیمت طلا در ۳۱ ژانویه ۲۰۱۸

  • تاریخ انتشار : چهارشنبه 31 ژانویه 2018 22:50
  • تعداد نظرات کاربران 0 نظر

قیمت طلا با کاهش ارزش دلار در برابر سبدی از ارزهای مهم بین‌المللی، از کمترین رقم یک هفته گذشته که دیروز رقم خورد بالاتر رفت و تاجران در انتظار خروجی نشست دو روزه فدرال رزرو هستند.

هر اونس طلا با ۴٫۳۰ دلار افزایش ۱۳۴۲٫۸۹ دلار معامله شد. روز گذشته، این فلز گران‌بها به ۱۳۳۴٫۱۰ دلار، کمترین قیمت از ۲۳ ژانویه نیز رسیده بود.

قیمت طلا در مسیر ثبت سومین ماه متوالی افزایشی قرار دارد و در ماه ژانویه تاکنون ۳٫۱ درصد افزایش ارزش و بهترین عملکرد از ماه اگوست را بیشتر به علت ضعف دلار ثبت کرده است.

استفان اینس، تحلیلگر بازار گفت افزایش نرخ بهره در ماه مارس تعجب‌آور نیست اما هرگونه تغییری در سرعت این افزایش‌ها می‌تواند برای روند افزایشی قیمت طلا خطرناک باشد.

انتظار می‌رود که فدرال رزرو نرخ بهره را امروز تغییر ندهد اما با ادامه توسعه اقتصاد آمریکا و بهبود فرصت‌های شغلی این کشور از اواخر امسال به تدریج سیاست‌های پولی انقباضی را دنبال کند.

ارزش دلار امروز در برابر سبدی از ارزهای رقیب اندکی کاهش یافت و واکنش کمی به اظهارات ترامپ داشت.

یک تاجر تایوانی در این رابطه گفت: «سخنرانی ترامپ بر امنیت ملی و مهاجرت متمرکز بود برای همین است که قیمت طلا بالا رفت. اما برای هزینه‌های زیرساختی چیز خاصی گفته نشد.»

تاجران همچنین منتظر انتشار گزارش فرصت‌های شغلی آمریکا در روز جمعه هستند که آمارهای فرصت‌های شغلی در بخش غیرکشاورزی و متوسط درآمد ساعتی را شامل می‌شود.