بیمه مرکزی به دنبال سودآوری نیست

بیمه مرکزی به دنبال سودآوری نیست

  • تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 دسامبر 2018 18:48
  • تعداد نظرات کاربران دیدگاه‌ها برای بیمه مرکزی به دنبال سودآوری نیست بسته هستند

رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه سود حاصل از عملیات بیمه‌گری باید به شرکتهای بیمه برگردد، گفت: سود کوتاه‌مدت، تولید ثروت نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا سلیمانی در دومین گردهمایی سراسری هیات رئیسه شوراهای هماهنگی استان‌ها گفت: نهاد ناظر هیچگاه دنبال سودآوری نیست و سودآوری برای بیمه مرکزی معنایی ندارد، بلکه سود حاصل از عملیات بیمه‌گری باید به شرکتهای بیمه برسد.

رئیس کل بیمه مرکزی، افزود: ماموریت بیمه مرکزی را در راستای تولید ثروت برای اقتصاد کشور و صنعت بیمه است و افزایش سود در کوتاه مدت رضایت سرمایه گذاران را به همراه خواهد داشت؛ اما تولید ثروت پایدار می تواند به صنعت بیمه برای ایفای مسئولیت های اجتماعی خود کمک کند.

وی، نقش سندیکای بیمه گران ایران را در ایجاد هماهنگی صنعت بیمه و تنظیم روابط بین شرکت های بیمه ای، پررنگ و مهم ارزیابی و تصریح  کرد: اراده بیمه مرکزی بر این اصل استوار است که سندیکای بیمه گران را تقویت کرده و سهم بیشتری از ماموریت های کلان صنعت بیمه را به این نهاد ارزشمند واگذار کند.

سلیمانی، ابعاد گوناگون پدیده نرخ شکنی در صنعت بیمه پرداخت و از مدیران صنعت بیمه خواست با پرهیز از نرخ شکنی و ارائه نرخ های غیرفنی به این صنعت آسیب وارد نکنند.

رییس کل بیمه مرکزی از رسانه‌ها درخواست کرد تا فقط به انعکاس دیدگاه های مدیران صنعت بیمه اکتفا نکنند و با ابزارهای گوناگون رسانه ای در همگانی سازی صنعت بیمه مشارکت کنند.

وی از استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان به عنوان بازوان قدرتمند صنعت بیمه نام برد و افزود: بهره گیری از روش های نوین و تکنولوژی روز دنیا می تواند خسارات را به شکل ملموسی کاهش دهد و شرکت های بیمه باید بیش از پیش به این مقوله توجه کنند.

سلیمانی با اشاره به اهمیت رتبه بندی شرکت های بیمه، خاطرنشان کرد: بیمه گذاران حق دارند از وضعیت شرکت های بیمه اطلاع داشته باشند و با آگاهی از شرایط ریسک پذیری آنها بیمه نامه مورد نیاز خود را تهیه کنند.

وی شورای هماهنگی استان ها را حلقه اتصال شعبات و نمایندگی های بیمه ای سراسر کشور با نهاد ناظر دانست و افزود: برای رشد صنعت بیمه باید فعال تر از گذشته به حرکت خود ادامه دهد، ضمن اینکه این شورا زمینه ساز کاهش وابستگی فعالان صنعت بیمه در استان ها به دفاتر مرکزی شرکت های بیمه است و خوشبختانه گزارش عملکرد اعضای کارگروه های شورا نشان می دهد فعالان صنعت بیمه در اقصا نقاط کشور به مسائل و مشکلات این صنعت اشراف کافی دارند.

وی اظهار داشت: بار اصلی صنعت بیمه بر دوش شعبات و نمایندگی هاست و همین اهمیت شبکه فروش را نشان می دهد

سیدمحمد علیپور، خواستار جدی گرفتن بحث بیمه درمان در صنعت بیمه شد.

دبیر کل سندیکای بیمه گران ایران تاکید کرد: باید نیروی انتظامی با مدیریت صحیح معابر و ایجاد انظباط ترافیکی از حجم خسارت های رشته بیمه شخص ثالث کم کند.

علیپور یکی از راه های افزایش ضریب نفوذ صنعت بیمه را اعتمادسازی عنوان کرد تا از این طریق بتوان رشته های جدید بخصوص بیمه های عمر را نیز گسترش داد.

دبیر کل سندیکای بیمه گران ایران تاکید کرد: حتی اگر یک شرکت کوچک در صنعت بیمه ضربه بخورد، به تمامی پیکره صنعت بیمه ضربه وارد خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد با رونق اقتصادی در کشور شاهد رشد و توسعه صنعت بیمه در کشور باشیم.

علیپور هدف از برگزاری جلسات هماهنگی استانی را ارتباط دو سویه دست اندرکاران صنعت بیمه با مسئولان داسنت و گفت: یکی از ویژگی های این نشست حضور نمایندگان صنعت بیمه از اقصی نقاط کشور است.

وی خاطر نشان کرد: امروز شوراهای هماهنگی صنعت بیمه در استان ها که با پیگیری های استانداران و نمایندگان مجلس شکل گرفته اند و جلسات مستمری برای آسیب شناسی مشکلات و رفع آنها در سطح استانها دارند.

علیپور تاکید کرد: برای نمونه شوراهای هماهنگی در استان کرمانشاه پس از وقوع زلزله در این استان هماهنگی های خوبی برای جبران خسارت ها داشتند.

ثبت دیدگاه

امکان ارسال نظر وجود ندارد