تولید ماهانه نفت ایران کاهش یافت

تولید ماهانه نفت ایران کاهش یافت

  • تاریخ انتشار : سه‌شنبه 13 فوریه 2018 08:27
  • تعداد نظرات کاربران 0 نظر

طبق جدیدترین گزارش ماهانه اوپک، تولید نفت ایران طی ماه میلادی گذشته ۳۴۰۰ بشکه در روز کاهش داشت.

به گزارش ایسنا، آمار اوپک بر مبنای اطلاعات منابع ثانویه نشان داد تولید نفت ایران در ژانویه به ۳.۸۲۹ میلیون بشکه در روز رسید که در مقایسه با ۳.۸۳۲ میلیون بشکه در روز در دسامبر سال میلادی گذشته، ۳۴۰۰ بشکه در روز کاهش داشت.

تولید نفت ایران در سه ماهه چهارم سال میلادی گذشته ۳.۸۲۲ میلیون بشکه در روز بوده که در مقایسه با ۳.۸۳۳ میلیون بشکه در روز در سه ماهه سوم، کمتر بوده است. میانگین تولید نفت ایران در سال ۲۰۱۷ به ۳.۸۱۱ میلیون بشکه در روز در مقایسه با ۳.۵۱۵ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۱۶ رسید.

اما بر اساس آماری که از سوی ایران اعلام شده است، تولید نفت کشور در ژانویه ۳.۸۱۷ میلیون بشکه در روز بود که در مقایسه با ۳.۸۱۱ میلیون بشکه در روز در دسامبر، ۶ هزار بشکه در روز افزایش داشته است.

قیمت گرید “ایران هوی” در ژانویه به ۶۵.۸۵ دلار در هر بشکه رسید که در مقایسه با ۶۰.۸۷ دلار در هر بشکه در دسامبر، ۴.۹۸ دلار یا ۸.۲ درصد افزایش داشت. میانگین قیمت “ایران هوی” از ابتدای سال ۲۰۱۸ تاکنون ۶۵.۸۵ دلار در هر بشکه بوده که در مقایسه با ۵۱.۹۰ دلار در مدت مشابه سال میلادی گذشته افزایش نشان می‌دهد.

مجموع تولید نفت اوپک متشکل از ۱۴ عضو در ژانویه به ۳۲.۳۰۲ میلیون بشکه در روز بالغ شد که ۸۱۰۰ بشکه در روز نسبت به دسامبر کاهش داشت. در میان اعضای این سازمان کاهش تولید در ونزوئلا و آنگولا با افزایش تولید عراق، عربستان سعودی و لیبی جبران شد.