تکذیب قرارداد نفت در برابر کالا بین ایران و روسیه

تکذیب قرارداد نفت در برابر کالا بین ایران و روسیه

  • تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 8 فوریه 2018 08:12
  • تعداد نظرات کاربران 0 نظر

 

«مهدی سنایی» سفیر ایران در مسکو امروز چهارشنبه گفته است که ایران در قراردهای همکاری با روسیه قراردادی تحت عنوان «تبادل نفت در قبال کالا» ندارد.

بنا بر این گزارش، مهدی سنایی در مصاحبه با خبرگزاری «اسپوتنیک» گفته است که سال گذشته میلادی (۲۰۱۷)، سال بی‌سابقه‌ای در روابط همکاری ایران و روسیه بوده است. در این سال، تعداد بسیاری از هیأت‌های ایرانی و روس به کشورهای یکدیگر سفر کردند.

سفیر ایران در روسیه با اشاره به این مطلب گفت: «در قرارداد خرید نفتی بین ایران و روسیه آمده است که روسیه نفت ایران را خریداری می‌کند. بر این اساس، بخشی از این هزینه به صورت نقدی به ایران پرداخت می‌شود که به حساب ایران در شعبه بانک مرکزی ایران ارسال شده و مابقی جهت اجرای قرارداهای مشترک بین ایران و روسیه هزینه می‌شود».

سنایی ادامه داد: «۶ شرکت نفتی بزرگ روسیه از جمله شرکت‌های «روس نفت»، «زاروبژ نفت»، «گازپروم‌نفت»، «لوک اویل» با ایران قرارداد نفتی امضا کرده‌اند که شرکت زابروژ نفت، قرارداد اولیه خود را نهایی کرده و به زودی وارد مرحله اجرا می‌شود. ایران منتظر اقدام عملی در این زمینه است».

وی در پایان تأکید کرد: «قرارداد امضا شده میان ایران و روسیه در خصوص خرید نفت بخشی از پروژه های مشترک بین ایران و روسیه است… و ایران در همکاری‌های خود با روسیه قراردادی با عنوان تبادل نفت در قبال کالا ندارد»