شاخص بهره وری آب در ایران و جهان براساس دلار

شاخص بهره وری آب در ایران و جهان براساس دلار

  • تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 دسامبر 2018 17:55
  • تعداد نظرات کاربران دیدگاه‌ها برای شاخص بهره وری آب در ایران و جهان براساس دلار بسته هستند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: بهره وری اقتصادی آب در ایران ۰٫۲ دلار است.

به گزارش ایسنا، دکتر عبدالرضا بازدار در حاشیه تقدیر از مدیر و کارکنان شیلات استان اظهار کرد: در بحث بهره وری اّب شاخصی به نام بهره وری اقتصادی آب داریم که در بخش کشاورزی یعنی اینکه به ازای مصرف هر مترمکعب آب چقدر می‌توان درآمدزایی داشت؟

وی با بیان اینکه در ایران این آمار ۰٫۲ دلار است، افزود: یعنی به ازای مصرف هر هزار لیتر آب، ۲۰۰۰ تومان ثروت در بخش کشاورزی به دست می ‎ آوریم که این آمار در دنیا یک دلار است.

بازدار این آمار را در بخش صنعت ۲٫۶ دلار اعلام کرد و گفت: در دنیا ۱۸ دلار تولید ثروت این بخش از هر هزار لیتر آب است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه کشور خشکی قرار داریم که باید روی درآمد آبی خود بیشتر کار کنیم، اضافه کرد: در حوزه پرورش آبزیان می ‎ توانیم ۶ تا ۷ برابر سایر زیربخش ‎ های کشاورزی بهره ‎ وری آّب داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در استان ۲۴۵۰ کیلومتر رودخانه داریم که با این ظرفیت می توانیم صدها مجتمع پرورش ماهی داشته باشیم و از این نعمت خدادادی استفاده کنیم.

بازدار بیان کرد: در پرورش آبزیان و حوزه شیلات می ‎ توان بدون مصرف آّب ثروت هنگفتی را به دست آورد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه در استان به لحاظ توسعه ‎ ای اقدامات خوبی انجام شده است، ادامه داد: مجتمع ‎ های پرورش ماهی، تولید ماهیان خاویاری، پرورش ماهی در قفس و… از جمله برنامه ‎ هایی است که در استان پیگیری می ‎ شود و هنوز جای کار زیادی داریم.

وی با تاکید بر اینکه باید روی مکانیزه کردن فعالیت ‎ های خود بیشتر کار کنیم، افزود: باید در راستای ارتقای وضع موجود تمام توان خود را بگذاریم چراکه می ‎ توانیم دو تا سه برابر تولید خود را افزایش دهیم.

بازدار تصریح کرد: می ‎ توان با کمترین هزینه بیشترین بهره ‎ وری را داشت و با مکانیزاسیون از پرت آب جلوگیری کرد چراکه وضعیت مصرف آب در بخش کشاورزی نگران ‎ کننده است.

ثبت دیدگاه

امکان ارسال نظر وجود ندارد