صادرات چای لاهیجان به آفریقا / خرید ارز در سامانه نیما

صادرات چای لاهیجان به آفریقا / خرید ارز در سامانه نیما

  • تاریخ انتشار : دوشنبه 10 دسامبر 2018 13:19
  • تعداد نظرات کاربران دیدگاه‌ها برای صادرات چای لاهیجان به آفریقا / خرید ارز در سامانه نیما بسته هستند

در هم اندیشی روسای اداره های صنعت، معدن و تجارت و اتاق های اصناف استان گیلان اعلام شد: صنعت کیک، کلوچه و چای درلاهیجان قطب تولید و صادرات در این استان است و کشورهای عراق، آذربایجان، امارات، ترکمنستان و برخی کشورهای آفریقایی مقاصد صادراتی هستند.

به گزارش شاتا، فرهاد دلق پوش در گردهمایی هم اندیشی روسای اداره های صنعت، معدن و تجارت و اتاق های اصناف استان گیلان در خصوص موضوعات صنفی در شهرستان لاهیجان افزود: ظرفیت های تولیدی کشور باید توسط بازار به سمت صادرات و بازارهای خارجی و گردشگران سوق داده شوند تا بتوانند موجب رونق اقتصادی باشند.

وی افزود: در حال حاضر ۱۰۲ هزار واحد صنفی دارای مجوز در استان گیلان فعالیت دارد که باید فضای لازم برای رونق اقتصادی ، تولید و سرمایه گذاری را فراهم کنند و در فعالیت های اقتصادی نقش موثری داشته باشند.

به گفته رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گیلان، اصناف نقش مهمی در ترانزیت کشور دارند و بازاریان و اصناف باید اهتمام ویژه ای برای مشکلات جامعه از جمله مسایلی مانند قیمت گذاری داشته باشند.

دلق پوش خاطرنشان کرد: در کل ۲۵میلیون نفر بطور مستقیم به اصناف و بازار وصل هستند که این جمعیت چرخ اقتصادی کشور را در عرضه و توزیع برعهده دارند و می توانند پشتیبان واقعی بخشهای تولید، صنعت و تجارت باشند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود، کیفیت پخت نان را یک معضل در گیلان دانست و یادآور شد: ۲۰درصد قیمت نان در استان گیلان بخاطر رفاه حال نانوایان افزایش یافته که این افزایش از سال ۹۳تاکنون صورت نگرفته بود و از آنان نیز انتظار می رود نسبت به افزایش کیفیت نان اقدام کنند.

این مسئول بر حفظ اتحاد و انصاف که برگرفته از اسم اتحادیه و نام اصناف است تاکید کرد و گفت: بازارو اصناف همواره امین و معتمد جامعه و مردم بوده وهستند و هم اکنون نیز در شرایط دشوار اقتصادی مردم انتظار همگرایی و مراعات ویژه جهت عبور از مشکلات را دارند.

جلال الدین شکریه رئیس اتاق اصناف مرکز استان گیلان نیز در این مراسم گفت: جامعه اصناف باید اختلافات خود را کنار بگذارند و در شرایط فعلی اقتصادی، ایجاد وحدت بین اصناف امری ضروری است و با همدلی و هم افزایی می توان مشکلات را حل کرد.

وی بخش خدمات را بسیار مهم دانست و اظهار داشت: در کشور نسبت به بخش خدمات بی توجهی شده در حالی که در۱۱۰کشور جهان، درآمد بخش خدمات از سایر بخش های اقتصادی بیشتر است. این موضوع در نظام صنفی کشور ما مغفول مانده که باید به آن توجه شود.

به گفته شکریه، ۶۰درصد اشتغال در کشور را بنگاه های اقتصادی کوچک در دست دارند و این واحدها با تولید کالای اساسی، حذف موانع تولید ، اشتغال و قوانین مزاحم و کاهش شیب قانون در اقتصاد و تولید نقش مهمی دارند.

وی بر ایجاد شرکت های سرمایه گذاری صنفی به شکل ملی تاکید و اضافه کرد: با سرمایه گذاری سه میلیون واحد صنفی و توزیع در کشور و نوین سازی قانون تجارت می توان نظام مدیریت را مهندسی کرد.

یوسف اکبری پور رئیس اتاق اصناف لاهیجان نیز در این مراسم اظهار داشت: در شهرستان هفت هزار و ۵۰۰ واحد صنفی در قالب ۲۶ اتحادیه فعالیت می کنند که سالیانه یک هزار و ۴۰۰پروانه کسب توسط این اتاق صادر می شود.

وی افزود: ۳۵۰واحد صنفی فاقد پروانه نیز در این شهرستان شناسایی شده که برای آنها مجوز صادر می شود.

محمدعلی حسین نیا رئیس اداره صنعت ، معدن و تجارت شهرستان نیز در این مراسم گفت: لاهیجان به عنوان قطب صنعتی استان به شمار می رود و در این بخش ۹۹واحد صنعتی فعالیت دارند .همچنین کیک، کلوچه و چای در لاهیجان به عنوان قطب تولید و صادرات است که به کشورهای عراق، آذربایجان، امارات، ترکمنستان و کشورهای آفریقایی صادر می شود.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون هشت هزار و ۸۰۰ شغل توسط واحدهای صنفی لاهیجان ایجاد شده و یک هزار و ۳۸نفر در سال جاری در دوره های آموزشی این اداره شرکت کرده اند که دو نمایشگاه تخصصی عرضه کالا نیز در این شهرستان تشکیل شده است.

صادرکنندگان محترم لاهیجانی می توانند جهت بازگشت ارز حاصل از صادرات خود به عراق ، آفریقا و سایر کشور های منطقه با صرافی علیزاده تماس حاصل فرمایند تا ارز حاصل از صادرات شما از طریق سامانه نیما بانک مرکزی خریداری شود .

با کارشناس فروش سامانه نیما صرافی علیزاده تماس حاصل فرمایید .


ثبت دیدگاه

امکان ارسال نظر وجود ندارد