طلای جهانی همچنان در مسیر کاهش قیمت

طلای جهانی همچنان در مسیر کاهش قیمت

  • تاریخ انتشار : شنبه 10 فوریه 2018 08:27
  • تعداد نظرات کاربران 0 نظر

طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی در پی ضعف بازارهای سهام ثابت ماند، اما رشد ارزش دلار آمریکا و نگرانی‌ها نسبت به دورنمای افزایش نرخ‌های بهره، قیمت این فلز ارزشمند را در معرض فشارهای کاهشی قرار داد.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور تغییر چندانی نداشت و در ۱۳۱۹ دلار ایستاد. بهای معاملات این بازار روز پنجشنبه به ۱۳۰۶.۸۱ دلار سقوط کرده بود که پایینترین قیمت در بیش از یک ماه گذشته بود.

بهای معاملات طلا برای تحویل فوری از ابتدای هفته جاری تاکنون یک درصد کاهش نشان می‌دهد و به دلیل بهبود ارزش دلار، در مسیر ثبت دومین کاهش هفتگی متوالی قرار دارد. در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در آوریل با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۳۲۰.۵۰ دلار رسید.

شاخص دلار که ارز آمریکا را در برابر سبدی از ارزهای رقیب دنبال می‌کند، از ابتدای هفته جاری تاکنون بیش از یک درصد صعود کرده و به سوی بزرگترین رشد هفتگی خود از هفته منتهی به ۲۷ اکتبر سال ۲۰۱۷ پیش می‌رود.

بازارهای سهام آسیا روز جمعه با دنبال کردن افت ارزش معاملات وال استریت که به دلیل نگرانی‌ها نسبت به صعود بازده اوراق قرضه بود، متزلزل شدند.

به گفته هلن لو، تحلیلگر شرکت “آرگونات سکیوریتیز”، طلا از تقاضا برای دارایی مطمئن اندکی حمایت دریافت کرده، اما تهدید افزایش نرخ‌های بهره، قیمت این فلز ارزشمند را تحت فشار نزولی قرار داده است. با این همه قیمت طلا در کوتاه مدت به دلیل نوسان بازارها، افزایش خواهد یافت.

بر اساس گزارش رویترز، بانک مرکزی انگلیس روز پنجشنبه اعلام کرد احتمال دارد نرخ‌های بهره را زودتر از موعد و بیشتر از آنچه سه ماه گذشته تصور می رفت، افزایش دهد زیرا اقتصاد کند انگلیس از روند احیای اقتصاد جهانی مورد حمایت پشتیبانی شده است.

بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا به دنبال سیگنال بانک مرکزی انگلیس درباره روند تسریع روند تحکیم نرخهای بهره، افزایش یافت و روز پنج شنبه تا مرز ۲.۸۸۴ درصد رسید.

دارایی‌های “اس پی دی گلد تراست” که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز پنجشنبه ۰.۷ درصد کاهش یافت و به ۸۲۶.۳۱ تن رسید. داراییهای طلای این صندوق طی سه روز گذشته کاهش داشته و از ابتدای هفته جاری تاکنون ۱.۷ درصد افت نشان می دهد که بزرگ‌ترین کاهش از هفته منتهی به ۳۰ ژوئیه سال ۲۰۱۷ بوده است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۶.۴۳ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، ۹۷۲.۲۰ دلار معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری تغییر چندانی نداشت و در ۹۶۲.۵۰ دلار ایستاد.