کشف میادین بزرگ گازی و نفتی

کشف میادین بزرگ گازی و نفتی

  • تاریخ انتشار : دوشنبه 17 دسامبر 2018 19:07
  • تعداد نظرات کاربران دیدگاه‌ها برای کشف میادین بزرگ گازی و نفتی بسته هستند

صالح هندی  با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون اکتشافات بسیار خوبی در منطقه دشت آبادان و جنوب استان فارس انجام شده است گفت: با اکتشافات میادین جدید نفت و گاز، ذخایر قابل استحصال کشف شده کشور، بیشتر از کل استخراجمان در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی شد.
وی در توضیح بیشتر این موضوع افزود: میزان ذخایر کشف شده گازی از مقدار گازی که از ابتدای انقلاب تاکنون برداشت شده ۱۷۰ درصد بیشتر است.

 
هندی در باره میزان ذخایر کشف شده نفت هم گفت: این کشفیات درباره میزان نفت کمتر است و از مقدار نفتی که در چهل سال گذشته استخراج شده ۷۰ درصد آن را در مطالعات جدید کشف کرده ایم ومی توان گفت با این کشفیات ۷۰ درصد نفت استخراج شده در چهل سال گذشته جایگزین خواهد شد.
­مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت با بیان اینکه براساس سیاست های تعیین شده حجم زیادی از اکتشافات در مناطقی است که وزارت نفت زیرساخت های بهره برداری را دارد گفت: این اکتشاف ها در منطقه دزفول شمالی و جنوبی، استان فارس و دشت آبادان انجام شده است.
وی در خصوص مشترک بودن میادین کشف شده هم افزود: در این زمینه مطمئن نیستیم و نیازمند مطالعات بیشتر است اما به احتمال قوی در میادین جدید کشف شده میدان مشترک نیز خواهیم داشت.
براساس آمارهای موجود در چهار دهه گذشته بیش از ۴۰ میلیارد بشکه نفت خام و دو و نیم تریلیون مترمکعب گاز برداشت شده است.

ثبت دیدگاه

امکان ارسال نظر وجود ندارد