جان مک‌فی : نیمی از مردم دنیا در۵ سال آینده از بیت کوین استفاده می کنند .

جان مک‌فی : نیمی از مردم دنیا در۵ سال آینده از بیت کوین استفاده می کنند .

  • تاریخ انتشار : چهارشنبه 31 ژانویه 2018 22:53
  • تعداد نظرات کاربران 0 نظر

به نقل از راشاتودی، جان مک‌فی با پیش‌بینی مثبت از آینده ارزهای مجازی به‌رغم کاهش اخیر ارزش بیت‌کوین در بازارهای جهانی اعلام کرد طی پنج سال آینده ارزهای مجازی به عنوان ارزهای قابل معامله فراگیر در جهان محسوب خواهد شد.

وی گفت: من قول می‌دهم طی پنج سال بیش از نیمی از مردم جهان از ارزهای مجازی استفاده خواهند کرد.

در حال حاضر کنفرانس بلک‌چین در تایلند با بیش از هزار شرکت‌کننده از ۵۰ کشور جهان که بیش از ۱۰۰ نفر آنها از روسیه هستند امیدوار به جذب سرمایه‌گذاری‌های با ارز‌های مجازی برای تقویت شرکت‌های استارآپ خودشان هستند.

ارزهای مجازی که نوظهور هستند و عمر کوتاهی دارند طی یکی دو سال گذشته از قیمت چند سنت تا ۲۰ هزار دلار افزایش یافت.

بسیاری از کارشناسان براین باورند که ارزهای مجازی می‌تواند جایگزین مناسبی برای دلار شود در این میان گفته می‌شود چین و روسیه هم سیاست ترویج ارزهای مجازی برای جایگزینی دلار را پی می‌گیرند. اما برخی کارشناسان معتقدند هنوز بسترهای لازم برای استفاده مناسب از این ارز فراهم نیست از جمله ارزهای مجازی قابل ردیابی نیستند و احتمال فرار مالیاتی و پولشویی در آن زیاد است.

در دیگر سو کشورهای با ارزش پول کمتر بیشتر مشتاق استفاده از این نوع ارزها هستند، موافقان این نوع ارزها تفاوت نرخ مبادله پول‌های کم ارزش با دلار را مانعی در معاملات خودشان می‌دانند، به طوری که ونزوئلا که اخیراً تورم ۷۰۰ درصدی را تجربه کرد ارز مجازی پترو را ایجاد کرده و پشتوانه آن را نفت این کشور قرار داده است.