اعتراض چین به سیاست های اروپا در بخش صادرات فولاد

اعتراض چین به سیاست های اروپا در بخش صادرات فولاد

  • تاریخ انتشار : شنبه 10 فوریه 2018 17:27
  • تعداد نظرات کاربران 0 نظر

به گزارش روز شنبه ایرنا از روزنامه چاینا دیلی چین، این اعتراض پس از آن صورت می گیرد که اروپا خواستار بازرسی هایی درباره تولیدات محصولات فولادی چین شده است.
‘وانگ خه جون’ از اداره بازرسی وزارت بازرگانی چین گفت اروپایی ها برای سنجش فولاد چین و ارزیابی بهای آن از داده های دریافتی از برزیل استفاده می کنند که اصولا این کار درستی نیست و باعث می شود خساراتی به شرکت های چینی وارد شود.
چین بشدت به این بازرسی ها اعتراض کرده و هشدار داده است که حرکت های ضد تجاری علیه پکن می تواند برای طرفین زیانبار باشد.
مقام وزارت بازرگانی چین گفت اتحادیه اروپا باید مقررات سازمان تجارت جهانی را مراعات کرده و در برابر شرکت های چینی با عدالت برخورد کند.
چین و اروپا سالهاست درباره بهای فولاد با یکدیگر درگیر منازعاتی هستند و این بار این اتحادیه از افزایش تعرفه ها بر روی محصولات فولادی چین بین ۱۷ تا ۲۷ درصد خبر داده است.
وزارت بازرگانی چین بر این باور است بازار دنیا از محصولات فولادی اشباع شده است و در این راستا باید کشورها برای حل اختلافات و بهبود شرایط بازار با یکدیگر همکاری کنند نه اینکه به دنبال اعمال تدابیر یکجانبه تجاری باشند.
چین می گوید کاهش ظرفیت تولید را شروع کرده و سال گذشته میلادی میزان تولید فولاد را ۵۰ میلیون تن کمتر کرده است و لازم است اروپا برای حل هر اختلافی با پکن وارد گفت و گو شود.