افزایش ۶ میلیارد یورو سرمایه گذاری در بخش پتروشیمی

افزایش ۶ میلیارد یورو سرمایه گذاری در بخش پتروشیمی

  • تاریخ انتشار : جمعه 9 فوریه 2018 08:38
  • تعداد نظرات کاربران 0 نظر

عادل نژاد سلیم پنجشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در گچساران افزود: از این میزان اعتبار، ۲ میلیارد یورو از تسهیلات صندوق توسعه ملی تامین شده است.
وی میانگین پیشرفت فیزیکی این طرح ها را ۸۰ درصد ذکر کرد و گفت: این طرح ها در شهرستان های کهگیلویه، گچساران، عسلویه و ایلام در دست ساخت هستند.
به گفته نژاد سلیم ، این تعداد طرح پترو شیمی در سال آینده به بهره برداری خواهد رسید که نقش مهمی در ایجاد اشتغال و چرخه اقتصاد کشور ایفا خواهند کرد.
وی تصریح کرد: شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس /هلدینگ خلیج فارس/ به عنوان بزرگترین شرکت در بازار سرمایه ایران، فعالیت ها و عملکرد شرکت های تابعه خود را با نظارت پیگیری می کند.
نژاد سلیم با اشاره به اینکه هلدینگ خلیج فارس به دنبال افزایش و تنوع تولید است، افزود: ایران دارای مزیت رقابتی مطلوبی در صنعت پتروشیمی است که باید از آن به خوبی استفاده کرد.
مدیرعامل شرکت هلدینگ خلیج فارس در ادامه تصریح کرد که بیش از ۷۵ درصد تجهیزات صنعت پتروشیمی در داخل کشور ساخته می شود.
وی بیان کرد: توسعه صنعت پتروشیمی در کشور، اولویت مهم شرکت هلدینگ خلیج فارس بوده و به همین دلیل افزون بر ۷۰ درصد از راهبردهای این هلدینگ در صنعت پتروشیمی توسعه ای است.
وی با بیان اینکه محصولات تولیدی پتروشیمی ایران به حدود ۴۰ کشور جهان صادر می شود، گفت: میزان تولید محصولات پتروشیمی کشور از ۱۷میلیون و ۲۰۰ هزار تن در سال ۹۲ به ۲۱ میلیون تن در سال ۹۵ افزایش یافت.
وی مهمترین دلیل این افزایش تولید سه میلیون و ۸۰۰ هزار تنی محصولات پتروشیمی را در کمتر از چهارسال ،فعال کردن ظرفیت های خالی مجتمع های پتروشیمی کشور ذکر کرد.
وی گفت: این شرکت برنامه های مهمی در زمینه توسعه شرکت هلدینگ خلیج فارس و صنعت پتروشیمی ایران در دست اجرا دارد.
مدیرعامل شرکت هلدینگ خلیج فارس اظهار امیدواری کرد در سال جاری با توسعه صنعت پتروشیمی سهم خود را در تحقق اقتصاد مقاومتی افزایش دهد.
شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین (تاپیکو) شرکت هلدینگ سرمایه‌گذاری ایرانی است که در زمینه صنایع پایین‌دستی نفت و گاز، با تمرکز بر صنایع شیمیایی و پتروشیمی، همچنین سرمایه‌گذاری و مدیریت بر مجتمع‌های پتروشیمی و کارخانجات شیمیایی فعالیت می‌کند.
شرکت پتروشیمی خلیج فارس با داشتن ۱۵ شرکت تولیدی و خدماتی به عنوان بزرگترین هلدینگ پتروشیمی خاورمیانه فعالیت خود را از شهریور سال ۱۳۸۹ آغاز کرد.