تهدید عربستان و آمریکا در پرونده جمال خاشقچی

تهدید عربستان و آمریکا در پرونده جمال خاشقچی

  • تاریخ انتشار : دوشنبه 15 اکتبر 2018 09:29
  • تعداد نظرات کاربران دیدگاه‌ها برای تهدید عربستان و آمریکا در پرونده جمال خاشقچی بسته هستند

تهدید عربستان به مقابله به مثل با تحریم های احتمالی آمریکا

-ساعاتی بعد از بیانیه تهدیدآمیز دولت عربستان درباره مقابله به مثل در قبال تحریم های احتمالی آمریکا، مدیر شبکه العربیه هم آمریکا را به نفت ۲۰۰ دلاری و نزدیک شدن عربستان به روسیه و ایران درصورت اعمال تحریم های آمریکا علیه عربستان تهدید کرد.

«ترکی الدخیل» که از نزدیکان محمدبن سلمان ولیعهد عربستان هم محسوب می شود، در یادداشتی نوشت: درصورتی که آمریکا به خاطر ناپدیدشدن جمال خاشقچی به دنبال تحریم ریاض باشد با پاسخ هایی روبرو خواهد شد که یکی از آنها کاهش تولید نفت با هدف افزایش قیمت آن خواهد بود.

وی افزود: اعمال تحریم آمریکا علیه عربستان ضربه به خود این کشور محسوب می شود و اگر واشنگتن مایل به تحریم ما باشد عربستان دچار فاجعه اقتصادی می شود که بر روی همه دنیا اثر خواهد داشت. اگر نفت ۸۰ دلاری باعث نگرانی و خشم رییس جمهوری آمریکا شده است ممکن است با تحریم ریاض قیمت آن به ۱۰۰ یا حتی ۲۰۰ دلار برسد.

الدخیل با بیان اینکه عربستان ۳۰ اقدام ضد هرگونه تحریم علیه خود خواهد داشت، گفت : یکی از این راه ها معامله با یوان چین به جای دلار امریکا خواهد بود و این قبل از عربستان ، یک فاجعه برای اقتصاد آمریکا خواهد بود.

وی با بیان اینکه تحریم های احتمالی تبعات زیادی در خاورمیانه خواهد داشت، افزود: تحریم ها عربستان را به سوی روسیه سوق خواهد داد و نزدیکی به روسیه به نزدیکی با ایران و شاید مصالحه با آن بیانجامد و حتی در صورت تحریم، حماس و حزب الله لبنان هم به جای دشمن می توانند به دوستان سعودی تبدیل شوند.

سردبیر العربیه نوشت: عربستان ۱۰ درصد تولیدات کارخانجات ساخت سلاح و ۸۵ سلاح های ارتش آمریکا را خریداری می کند درحالی که کل دنیا فقط ۵ درصد از سلاح های آمریکایی را استفاده می کنند و عربستان بیش از ۸۰۰ میلیارد دلار در این کشور سرمایه گذاری کرده است.

الدخیل در توضیح یکی دیگر از امکانات ریاض در صورت تحریم تاکید کرد: عربستان می تواند به جای سلاح آمریکایی از روسیه و چین سلاح وارد کند و به مسکو فرصت احداث پایگاه نظامی در تبوک در نزدیکی مربع بحران شامل سوریه – لبنان – اسراییل و عراق را بدهد.

ثبت دیدگاه

امکان ارسال نظر وجود ندارد