رونمایی از بسته جدید ارزی توسط رئیس بانک مرکزی

رونمایی از بسته جدید ارزی توسط رئیس بانک مرکزی

  • تاریخ انتشار : یکشنبه 5 آگوست 2018 21:59
  • تعداد نظرات کاربران دیدگاه‌ها برای رونمایی از بسته جدید ارزی توسط رئیس بانک مرکزی بسته هستند

قرار است عبدالناصر همتی امشب با حضور در برنامه زنده گفت وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما در ساعت ۲۲ و ۴۵ دقیقه بسته جدید ارزی دولت را رونمایی و جزییات آن را اعلام کند.

امشب اولین گفت وگوی رئیس کل بانک مرکزی بعد از رفتن او به برج میرداماد است. همتی قبلاً گفته بود: این روزها خیلی از فعالان حوزه رسانه که بابت همراهی خوب آنها در تنویر افکار عمومی در ماهها و سال های گذشته قدردان هستم، این سوال را مطرح می کنند که چرا همتی ارتباط خود با رسانه ها را قطع کرده است و توضیحی در مورد مسائل ارزی، پولی و اقتصادی نمی‌دهد؟

وی در پاسخ به این موضوع نوشته است: اول اینکه از روزی که مسوولیت گرفته ام به همراه صاحبنظران، کارشناسان و سایر مسئولین اقتصادی تمام وقت درگیر بررسی راه‌های برون رفت از وضعیت فعلی ارزی و یافتن بهترین راه با کمترین آثار منفی هستیم و نتیجه حاصله را اطلاع رسانی خواهیم کرد.

رئیس شورای پول و اعتبار ادامه داد: دوم اینکه هرچند مسئولین بانک مرکزی در تمام کشورها بیشتر عمل می‌کنند و بندرت سخن می‌گویند، ولی با توجه به شرایط خاص کشورمان حتما در حد ضرورت مصاحبه و توضیحات لازم را ارائه خواهم داد.

یادآور می شود، معاون اول رئیس جمهور روز گذشته گفته بود یکی از موضوعات جلسه شورای عالی اقتصادی، سیاست‌هایی بود که بانک مرکزی برای بخش ارز کشور پیش‌بینی کرده که کلیات آن مورد تأیید قرار گرفت و روز دوشنبه رونمایی می‌شود.

از زمانی که رئیس کل بانک مرکزی تغییر کرد و عبدالناصر همتی به برج میرداماد رفت مردم و بازاری ها منتظر برنامه های رئیس کل جدید برای مدیریت بازار ارز بودند و البته هنوز هم هستند.

همتی گفته که از روزی که در بانک مرکزی مسئولیت گرفته شبانه روز تلاش می کند تا بهترین تصمیم و برنامه ارزی را مهیا کند.

او قبلاً و در روز معارفه خود در بانک مرکزی هم گفته بود که برنامه های ارزی خود را اماده کرده و به رئیس جمهور داده و منتظر تایید اقای روحانی است.

برهمین اساس، هم برنامه های رئیس کل جدید بانک مرکزی با چکش کاری هایی در دولت همراه شد و بناست امشب بعنوان بسته جدید ارزی رونمایی شود.

از بسته جدید ارزی خبرهای مختلفی بیرون آمده است که البته هیچ کدام هنوز تایید رسمی نشده است؛ یکی از موضوعات مهم که قاعدتاً در بسته جدید ارزی است، آغاز به کار بازار دوم ارز به شکلی متفاوت با بازار فعلی است.

پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس قبلاً گفته بود که همتی با تقویت بازار ثانویه موافقت کرده بنابراین بازار ثانویه باید بعد از رونمایی بسته جدید، به شکلی متفاوت و کاملتر از شرایط کنونی به فعالیت خود ادامه دهد.

گفته می شود خرید و فروش دلار و بازگشایی صرافی ها نیز در این بسته دیده شده است و عملاً عنوان قاچاق و عملیات مجرمانه از این بخش برداشته خواهد شد.

ثبت دیدگاه

امکان ارسال نظر وجود ندارد