زمان جراحی بزرگ اقتصادی فرارسید

زمان جراحی بزرگ اقتصادی فرارسید

  • تاریخ انتشار : دوشنبه 30 جولای 2018 23:31
  • تعداد نظرات کاربران دیدگاه‌ها برای زمان جراحی بزرگ اقتصادی فرارسید بسته هستند

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، نشست کمیسیون متبوعش با حضور سفرای ایران در خارج از کشور را تشریح کرد و گفت: شرایط برای جراحی اقتصادی در کشور فراهم است.

محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به نشست امروز کمیسیون اقتصادی با سفرای ایران در خارج از کشور، گفت: در شرایط کنونی سفرا می توانند نقش پُررنگ تری در حوزه اقتصادی ایفا کنند، چرا که پس از انقلاب از حداقل ظرفیت سفرا در بخش اقتصادی استفاده شده در حالی که می توانستیم از حداکثر ظرفیت سفرا استفاده کنیم.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه جایگاه سفارتخانه ها در حوزه اقتصادی باید تقویت شود، افزود: در برنامه ششم توسعه و در ساختار وزارت خارجه با توافق مجلس و دولت ساختار معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه احیا شد و براساس آن ماموریت های اقتصادی نیز باید در این وزارتخانه اجرایی شود.

وی ادامه داد: احیای معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه کفایت نمی کند و باید ساختارها نیز متناسب با آن تغییر یابد. نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با بیان اینکه در شرایط تحریم همه ما در حوزه مجلس و دولت با مسائلی چون فروش نفت و مقابله با تحریم ها مواجه هستیم، یادآور شد: شرایط کنونی بهترین موقعیت برای اصلاح ساختار نظام بانکی و جراحی اقتصادی در کشور است.

آثار حجم نقدینگی در التهابات بازار ارز

وی با تاکید بر اینکه آثار حجم نقدینگی در التهابات بازار ارز خود را نشان داده است، افزود: در این نشست سفرا پیشنهادات خود را در حوزه مسائل اقتصادی و آنچه که از مجلس در حوزه نظارتی و قانونگذاری انتظار دارند مطرح کردند که مقرر شد پیشنهادها به صورت مکتوب به کمیسیون اقتصادی ارائه شود.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: همچنین در این نشست مقرر شد که سفرا مطالب خود را به صورت مکتوب مطرح کنند که چه توقعاتی از دستگاه های اجرایی دارند و مجلس نیز در بخش نظارتی چه کمکی می تواند به سفارتخانه ها کنند تا بتوان سرمایه گذار بیشتری جذب کرد.

ثبت دیدگاه

امکان ارسال نظر وجود ندارد