صادرات ۲۷۰ میلیون دلار انواع شیرینی و شکلات

صادرات ۲۷۰ میلیون دلار انواع شیرینی و شکلات

  • تاریخ انتشار : دوشنبه 15 اکتبر 2018 07:48
  • تعداد نظرات کاربران دیدگاه‌ها برای صادرات ۲۷۰ میلیون دلار انواع شیرینی و شکلات بسته هستند
صادرات شیرینی و شکلات کشور در ۵ ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، از نظر ارزش ۳۲ درصد و از نظر وزنی ۲۸ درصد افزایش پیدا کرده است.
جمشید مغازه ای دبیر انجمن بیسکویت، شیرینی و شکلات در گفتگو با خبرنگار پول‌نیوز گفت: در ۵ ماه امسال مبلغی حدود ۲۷۰ میلیون دلار انواع شیرینی و شکلات از کشور صادر شده است.
مغازه ای همچنین درخصوص تغییرات صورت گرفته نرخ ارز طی چند ماه اخیر گفت: افزایش نرخ ارز بر روی بهای محصولات تولیدی ما تاثیرات فراوانی گذاشته است. مواد اولیه اصلی این محصولات مانند شکر، روغن، آرد و شیرخشک که در داخل کشور تولید می شود با افزایش قیمت کمتری نسبت به سایر مواد جانبی این صنعت که از خارج کشور تامین می شود مواجه بوده که در مجموع بر روی قیمت تمام شده محصولات تاثیر قابل توجه ای گذاشته است.
دبیر انجمن بیسکویت، شیرینی و شکلات ایران تصریح کرد: در کشور ۳۰ شرکت در حوزه تولید شیرینی و شکلات فعالیت می کنند که محصولات تولیدی این کارخانه ها به ۶۶ کشور دنیا صادر می شود.
مغازه ای ادامه داد: ۴۷ درصد تولیدات ایران به کشورهای همجوار عراق و افغانستان و کشور های حاشیه خلیج فارس و مابقی آن به کشورهای آمریکا، استرالیا، روسیه، ژاپن و کره جنوبی صادر می شود.
به گزارش پول نیوز، ایران در سال گذشته ۵۱۳ هزار تن به ارزش ۶۱۵ میلیون دلار انواع بیسکویت، شیرینی و شکلات به بازارهای هدف صادر کرد

ثبت دیدگاه

امکان ارسال نظر وجود ندارد