طلا بیشترین افت قیمت هفتگی در یک سال اخیر را ثبت کرد

طلا بیشترین افت قیمت هفتگی در یک سال اخیر را ثبت کرد

  • تاریخ انتشار : شنبه 24 فوریه 2018 19:46
  • تعداد نظرات کاربران 0 نظر

به گزارش روز شنبه ایرنا، پایگاه خبری مارکت واچ آمریکا اعلام کرد، قیمت آتی طلا دیروز در پایان معاملات بازار کامکس این کشور ۲ دلار و ۴۰ سنت یا ۰٫۲ درصد نسبت به روز پیش از آن کاهش یافت و به یک هزار و ۳۳۰ دلار و ۳۰ سنت رسید تا یک کاهش هفتگی ۱۶ دلار و ۴۸ سنتی برای فلز زرد ثبت شود.
دیروز همچنین قیمت آتی نقره به ۱۶ دلار و ۴۸ سنت در هر اونس رسید که نسبت به روز پیش از آن ۰٫۶ درصد کاهش داشت. قیمت هفتگی نقره نیز ۰٫۸ درصد نسبت به هفته پیش از آن کاهش پیدا کرد.
اگر چه قیمت هفتگی طلا در بازار کامکس نیویورک کاهش پیدا کرد، اما پس از انتشار صورتجلسه بانک مرکزی آمریکا در چهارشنبه گذشته، قیمت طلا اندکی بالا رفته بود. در این صورتجلسه آمده بود، انتظار می رود نرخ تورم اندکی افزایش یابد.
افزایش تورم به بالا رفتن قیمت طلا کمک می کند زیرا طلا معمولا سپری برای محافظت از دارایی در برابر افزایش سطح عمومی قیمت ها است.
بانک مرکزی آمریکا می گوید، بالا رفتن احتمال افزایش نرخ بهره در آینده، احتمال بالا بردن نرخ بهره در ماه مارس (اسفند-فروردین) و چهار بار تکرار آن در طول سال ۲۰۱۸ را افزایش داده است.
«نعیم اسلم» تحلیلگر ارشد بازار در شرکت «تینک مارکتس» انگلیس گفت:همزمان با افزایش احتمال صعود شاخص دلار به دلیل این پیش بینی که ممکن است بانک مرکزی آمریکا در سال ۲۰۱۸ نرخ بهره را چهار بار افزایش دهد، قیمت طلا جمعه گذشته کاهش پیدا کرد.
وی افزود: با این حال، ما فکر می کنیم این کاهش قیمت می تواند فرصت خرید طلا برای کسانی باشد که نسبت به افزایش قیمت این فلز گرانبها در آینده خوشبین هستند.
شاخص دلار در پایان معاملات دیروز ۰٫۲ درصد و در هفته گذشته ۰٫۹ درصد بالا رفت.
قیمت فلزات گرانبها (طلا، نقره، پلاتین و پالادیوم) که به دلار قیمت گذاری می شوند، اغلب با کاهش شاخص دلار افزایش پیدا می کند، زیرا آن دسته از خریدارانی که ارزش واحد پولی آنها ارزی بجز دلار است، قادر به خرید مقدار بیشتری از این فلز خواهند بود و افزایش خرید آنها، قیمت این فلزات را بالا می برد.
قیمت آتی پلاتین دیروز با ۶۰ سنت کاهش به ۹۹۸ دلار و ۸۰ سنت، پالادیوم با ۰٫۷ درصد افزایش به یک هزار و ۴۱ دلار و ۱۵ سنت در هر اونس رسید.