قیمت طلا به ۱۳۱۷ دلار رسید

قیمت طلا به ۱۳۱۷ دلار رسید

  • تاریخ انتشار : جمعه 2 مارس 2018 17:42
  • تعداد نظرات کاربران 0 نظر

به نقل از رویترز، در حالی که نگرانی ها از وقوع یک جنگ تجاری قریب الوقوع بعد از تصمیم ترامپ مبنی بر وضع تعرفه های سنگین بر واردات فولاد و آلومنیوم به آمریکا موجب افت ارزش دلار شده است، قیمت طلا امروز افزایش داشت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰٫۰۵ درصد افزایش به ۱۳۱۷ دلار و ۶۶ سنت رسید، اما در مسیر دومین کاهش هفتگی متوالی باقی ماند. قیمت فلز زرد از ابتدای هفته جاری تاکنون ۰٫۹ درصد کاهش یافته است.

قیمت فلز زرد در جلسه گذشته تحت تاثیر گمانه زنی ها در مورد اینکه نرخ بهره در آمریکا بیش از آنچه قبلا گفته می شد افزایش خواهد یافت، به پایین ترین رقم در دو ماه گذشته یعنی ۱۳۰۲ دلار و ۶۱ سنت رسید.

قیمت طلای آمریکا نیز امروز با یک درصد افزایش به ۱۳۱۸ دلار و ۵ سنت رسید.

ادوارد میر، تحلیلگر موسسه اف سی استون در این باره گفت: «تعرفه های تجاری وضع شده از سوی آمریکا و اقدامات تلافی جویانه احتمالی در مجموع تاثیر منفی بر دلار خواهد داشت و تا حدی موجب تقویت طلا خواهد شد.»

شاخص دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی ارمزو امروز با ۰٫۱ درصد کاهش ۹۰٫۲۳۳ رسید. پس از تصمیم ترامپ، دیروز شاخص دلار ۰٫۴ درصد افت داشت و از بالاترین رقم ۶ هفته اخیر که اوایل پنجشنبه به ثبت رسیده بود فاصله گرفت.

دولت ترامپ گفته این تعرفه ها موجب حمایت از صنایع آمریکا می شود، اما بعد از اظهارات ترامپ، به دلیل ترس از تاثیرات منفی اقتصادی این اقدام، ارزش دلار و شاخص ها در بورس وال استریت با افت مواجه شد.