قیمت نفت ۱٫۵ دلار افزایش یافت

قیمت نفت ۱٫۵ دلار افزایش یافت

  • تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 20 دسامبر 2018 17:34
  • تعداد نظرات کاربران دیدگاه‌ها برای قیمت نفت ۱٫۵ دلار افزایش یافت بسته هستند

امروز ارزش طلا سیاه در بازارهای جهانی کاهش یافت که براساس گزارش رویترز دلیل کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی به دلیل نگرانی از افزایش عرضه و چشم‌انداز ضعیف از اقتصاد جهانی است. کشورهای صادرکننده نفت اوپک و دیگر تولیدکنندگان غیراوپکی نظیر روسیه این ماه توافق کردند که میزان تولید خود را ۱٫۲ میلیون بشکه در روز کاهش دهند تا با کاهش عرضه در بازار قیمت بالا رود. 

در حال حاضر قیمت نفت حدود ۳۰ درصد کمتر از اوج قیمت آن در ماه اکتبر است. توافق کشورهای صادرکننده نفت مبنی بر کاهش تولید تا ماه آینده اتفاق نخواهد افتاد و در حال حاضر تولید نفت آمریکا، روسیه و عربستان در بیشتری زمان خودش است. 

خالد الفالح وزیر انرژی روسیه اعلام کرد که ذخایر نفتی تا پایان سه ماهه نخست سال آینده میلادی کاهش یابد اما اضافه کرد که بازار به دلیل عوامل سیاسی و اقتصادی همچنان در نوسان خواهد بود. 

تحلیل‌های تکنیکی نشان می‌دهد که نفت آمریکا احتمالا تا قیمت ۴۴٫۴۳ دلار هم کاهش یابد. طی چند روز گذشته ذخایر نفت آمریکا هم افزایش داشت و به همین دلیل قیمت نفت در بازارهای جهانی کاهش پیدا کرد. 

خواسته ترامپ برای بالا نرفتن قیمت نفت در بازارهای جهانی است ترامپ در توئیتی هم قبل از برگزاری نشست اوپک خواسته بود که اوپکی‌ها قیمت نفت را بالا نبرند اگرچه هنوز توافق اخیر اوپک برای کاهش تولید و افزایش قیمت‌ نفت اجرایی نشده اما طی روزهای آینده با ید دید که آیا قیمت نفت افزایش خواهد یافت؟

ثبت دیدگاه

امکان ارسال نظر وجود ندارد