پرداخت ۳۸۰ هزار وام مسکن توسط بانک مسکن سال ۹۷

پرداخت ۳۸۰ هزار وام مسکن توسط بانک مسکن سال ۹۷

  • تاریخ انتشار : یکشنبه 13 می 2018 15:11
  • تعداد نظرات کاربران 0 نظر

 

نادر قاسمی در نشست خبری اعلام برنامه های بانک مسکن در سال ۹۷ برای خرید و ساخت مسکن، اظهار کرد: سیایت های بانک مسکن در سال جاری هوشمند است و دستور العمل های مربوطه اسفند ماه سال گذشته با هدف تسریع در روند پرداخت تسهیلات ابلاغ شد.

وی با اشاره به تامین مالی در بافت های فرسوده، تصریح کرد: در حال حاضر ۱۳۵ هزار هکتار بافت فرسوده و سکونتگاه های غیر رسمی داریم در این بافت ها باید مطابق طرح جامع مسکن تا سال ۱۴۰۵ حدود ۵٫۱ میلیون واحد مسکنی احداث شود.

وی با اشاره به تغییر رویکرد دولت از ساخت و ساز از برون شهری به درون شهری افزود: هم اکنون ۱۰۰ هزار واحد مسکن مهر داریم که به دلیل فقرا آب، برق، گاز و فاضلاب نمی توانیم آنها را واگذار کنیم.

عضو هیئت مدیره بانک مسکن از برنامه این بانک برای پرداخت حدود ۷۰۰ هزار وام در سال جاری خبر داد و گفت: بر این اساس ۳۸۰ هزار واحد در بخش تقاضا (خرید) و مابقی در حوزه های تولید و… پرداخت می شود.

قاسمی با یادآوری این که در سال های گذشته قصاب، بقال، پزشک وارد حوزه ساخت و ساز شده و تسهیلات دریافت می کردند، اظهار کرد: یکی از برنامه های جدید بانک مسکن حمایت از سازندگان حرفه ای مسکن با شرط ارائه حداقل ۵ سال گارانتی کیفیت به خریداران است و تسهیلات به این سازندگان با یک درصد سود کمتر (۱۷ درصد) پرداخت می شود.

وی همچنین با بیان اینکه هم اکنون ۳ میلیون متقاضی در جاهایی داریم که مسکن نداریم، گفت: از سوی دیگر ۲٫۵ میلیون واحد مسکونی در جاهایی داریم که متقاضی ندارد. برای رفع این مشکل اولویت تامین مالی ما برای واحدهای میان متراژ است. به عبارت دیگر برای دهک ۴ تا۷ واحدهای ۶۰ تا ۸۰متری احداث شود.

وی در پاسخ به تسنیم در خصوص وضعیت قیمت مسکن و تاثیر آن در کاهش قدرت خرید مردم گفت: قیمت مسکن واقعی نبوده و حباب دارد. در حال حاضر نسبت وام پرداختی با ارزش ملک تناسب دارد. گزارش های افرایش قیمت مسکن تهران ناهمگن و نقطه ای بوده و قابل استناد نیست.