پرداخت ۷۵۰ میلیارد تومان وام ارزان به کشاورزان

پرداخت ۷۵۰ میلیارد تومان وام ارزان به کشاورزان

  • تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 فوریه 2018 18:38
  • تعداد نظرات کاربران 0 نظر

 

عبدالکریم رضوی اردکانی بعد ازظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت دهه فجر در محل این شرکت در تهران برگزار شد، به فعالیت‌های انجام شده در حوزه صندوق‌های کشاورزی اشاره کرد و گفت: نقدینگی یکی از مشکلات اصلی در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی است که در کنار بانک‌ها، ایجاد صندوق‌های سرمایه‌گذاری می‌تواند تا حد زیادی مشکلات تولیدکنندگان را حل کند.

وی با بیان اینکه طی بررسی‌های انجام شده ۸۰ درصد از مشکلات تولیدکنندگان در بخش کشاورزی، حلقه‌های اولیه یعنی مواد اولیه است، افزود: در همین راستا ۱۱۰ صندوق حمایت از بخش کشاورزی در کشور تشکیل شده که کشاورزان آن را اداره می‌کنند که از این تعداد صندوق ۳۲ صندوق استانی، ۸ صندوق در حوزه منابع طبیعی و ۱۳ صندوق عشایری روستایی است.

رضوی به این نکته اشاره کرد که در ابتدای تشکیل سرمایه صندوق‌ها در سال ۸۳ حدود ۱۴۰ میلیارد تومان بود، که این رقم به ۱۴۵۵ میلیارد تومان رسیده است.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی از تشکیل ۷ صندوق جدید در سال ۹۶ خبر داد و گفت: از این تعداد ۴ صندوق مربوط به منابع طبیعی و ۳ صندوق مربوط به فعالیت زنان روستایی است.

رضوی به این نکته اشاره کرد که این صندوق سعی می‌کند تا تسهیلات ارزان قیمت با نرخ سود ۴ درصد را به سهامداران خود ارائه کنند که از این محل نیز تاکنون ۱۵۳۲ میلیارد تومان تسهیلات در سال ۹۵ و ۷۵۰ میلیارد تومان تسهیلات در شش ماهه نخست سال ۹۶ ارائه شده است، مضاف بر آنکه از ابتدای تشکیل این صندوق‌ها تا پایان شهریور امسال ۷ هزار و ۷۱۱ میلیارد تومان در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گرفته است.

خبرنگار فارس پرسید؛ چقدر از سرمایه‌گذاری‌های صندوق‌های کشاورزی در حوزه صنایع تبدیلی و یا زنجیره‌هایی مانند زنجیره تولید شیر بوده است، که گفت: بسته به میزان تولید هر استان درصدی از اعتبارات به این بخش‌ها اختصاص می‌یابد، به عنوان مثال؛ در استانی مانند بوشهر سعی می‌کنیم تا تسهیلاتی بیشتر در مورد پرورش میگو و ماهی ارائه کنیم و در برخی استانها مانند خراسان رضوی، زنجیره شیر به طور کامل از صفر تا صد اجرا شده است که می‌تواند کمک بسیاری در کاهش قیمت تمام شده داشته باشد