پیش بینی قیمت طلای جهانی در سال ۲۰۱۹

پیش بینی قیمت طلای جهانی در سال ۲۰۱۹

  • تاریخ انتشار : جمعه 28 دسامبر 2018 11:40
  • تعداد نظرات کاربران دیدگاه‌ها برای پیش بینی قیمت طلای جهانی در سال ۲۰۱۹ بسته هستند

به نقل از اینوستینگ هون، پیش بینی قیمت طلا یک کار چالش برانگیز است، چون متغیرهای زیادی در آن دخیل هستند. به علاوه طلا همواره در شرایط مختلف خوب عمل کرده است. مثلاً افزایش قیمت ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۷ به خاطر کاهش نرخ های بهره و افزایش نرخ واقعی تورم بود،

برخلاف دهه ۹۰ که نرخ های بهره به صورت سالانه ثابت بودند. از طرف دیگر در اوایل ۲۰۱۶ افزایش جدی در قیمت فلزات گرانبها وجود داشت که موقتا توسط تجارت ترس راه افتاده بود. گاهی قیمت طلا به خاطر ترس افزایش پیدا می‌کند که پیش‌بینی قیمت را دقیق تر می سازد .

کلا نباید درگیر جریان بی انتهای تیترها شد. فقط باعث سردرگمی سرمایه گذاران می شود.برخی نمونه های اخیر عبارتند از: ارتباط داخلی بین خرده فروشی و قیمت طلا، تقاضا در هند در مقابل قیمت طلا یا حتی تاثیر معدنکاران طلا بر قیمت طلا. بازار طلا این گونه عمل نمی کند و باید از این درهم ریختگی دور شود .

بنابراین اولین نشانه مهم نرخ‌های واقعی است. تولید ۲۰ ساله در آمریکا به طور واضح افزایش یافته است. این نشان می دهد برای اینکه یک فضای تورمی وجود داشته باشد، تورم باید قوی تر از نرخ ها افزایش یابد. نرخ‌های واقعی احتمالاً در ۲۰۱۹ افزایش می یابند ولی تورم هم بالا میرود. نرخ‌های واقعی احتمالاً افزایش می یابند مگر اینکه یک اتفاق غیرمنتظره روند فعلی را برهم بزند .

دومین نشانه مهم برای پیش بینی ما از قیمت طلا در ۲۰۱۹ ، تعهد طلا به گزارش تاجران است که به آن COT می‌گویند. بر اساس COT می‌بینیم که کاهش قیمت طلا به شدت محدود است. البته این یک پیش‌بینی میان مدت است و مربوط به کل سال ۲۰۱۹ نمی‌شود .

دومین عامل کلیدی در پیش بینی قیمت طلا در ۲۰۱۹، یورو است. سقوط ناگهانی قیمت در ۲۰۱۳ تعیین‌کننده بود. قبل از آن زمان، ارتباط بین قیمت طلا و یورو ضعیف بود‌ از آن زمان به بعد ارتباطی قوی بین این دو سرمایه به وجود آمده است. مهمتر از همه، در سال‌های اخیر یورو تعیین کننده قیمت طلا بوده است. در ۲۰۱۹ به نظر می رسد یورو در حال پیشرفت باشد، حداقل با توجه به روند فعلی .

اهداف قیمت

گزارش ها نشان می دهد که طلا نزدیک به یک سطح پایین قیمت قرار دارد ولی در ماههای آینده به کمتر از ۱۲۰۰ دلار نمی‌رسد. نرخ واقعی تورم خوشبینانه است. نشانه ای از یک کاهش سریع برای یورو وجود ندارد .ما اعتقاد داریم که قیمت طلا در ۲۰۱۹ به ۱۳۰۰ دلار افزایش پیدا میکند و در محدوده ۱۲۰۰ تا ۱۳۷۵ دلار قرار می‌گیرد. زیر ۱۲۰۰ دلار بدبینانه است و به سختی می‌توان تصور کرد قیمت طلا به کمتر از ۱۲۰۰ دلار برسد .

احتمال قیمت بین ۱۲۰۰ تا ۱۲۷۵ دلار ضعیف است و بالای ۱۲۷۵ نسبتا خوشبینانه. بالای ۱۳۷۵ دلار هم که بسیار خوش بینانه است .

به اعتقاد ما طلا در ۲۰۱۹ در محدوده ۱۳۰۰ تا ۱۳۷۵ دلار قرار می گیرد. اگر طلا موفق شود از مرز ۱۳۷۵ دلار بگذرد، در خوشبینانه‌ترین حالت (به احتمال ۲۰ درصد) به ۱۵۵۰ دلار در ۲۰۱۹ می رسد. در بدبینانه ترین حالت (احتمال ۵ درصد) http://viagra-onlines.net/ طلا به سختی بالای ۱۲۰۰ دلار می ماند و به ۱۰۵۰ دلار می‌رسد .

ثبت دیدگاه

امکان ارسال نظر وجود ندارد