کاهش قیمت طلا در سه هفته گذشته

کاهش قیمت طلا در سه هفته گذشته

  • تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 فوریه 2018 15:52
  • تعداد نظرات کاربران 0 نظر

 

قیمت طلا در آغاز مبادلات امروز چهارشنبه در حالی با افزایش نسبی روبرو شده است که روز گذشته با کاهش شدید یک درصدی همراه گردید.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز، قیمت طلا که روز سه شنبه با یک درصد کاهش به پایین ترین سطح خود در ۳ هفته اخیر رسیده بود، امروز با افزایش نسبی مواجه شده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز با ۰٫۲ درصد افزایش به بیش از ۱۳۲۹ دلار رسیده است. قیمت طلا روز سه شنبه برای لحظاتی به کمتر از ۱۳۱۹ دلار رسید که این پایین ترین قیمت از ۱۱ ژانویه به شمار می رود.

بازارهای سهام در آسیا همچنان در شوک ناشی از کاهش شدید شاخص سهام بورس وال استریت قرار دارند.

به نظر می رسد فدرال رزرو آمریکا قصد دارد برای نخستین بار در سال ۲۰۱۸ میلادی نرخ بهره را در نشست مارس افزایش دهد. فدرال رزرو در نشست هفته گذشته خود تصمیم گرفت تا نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کند ولی پیش بینی خود نسبت به نرخ تورم را افزایش داده است.

تازه ترین آمارهای وزارت کار آمریکا نشان می دهد که اقتصاد این کشور طی ماه گذشته عملکرد خوبی در زمینه ایجاد فرصت های شغلی جدید داشته و دستمزدها نیز با بیشترین رشد از سال ۲۰۰۹ میلادی روبرو شده است.

در صورتی که نرخ تورم آمریکا طی ماه های آینده افزایش یابد، فدرال رزرو مجبور به افزایش نرخ بهره خواهد بود.

البته برخی کارشناسان اقتصادی بر این باورند که سیاست های مالی دولت آمریکا به خصوص قانون کاهش مالیات ها می تواند مانع بزرگی برای افزایش نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده باشد.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با ۱٫۴۴ درصد کاهش به کمتر از ۸۲۹ تن رسیده است.

به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر آمارهای مهم اقتصادی آمریکا آلمان قرار خواهد داشت.

نوسانات ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی نیز تاثیر مهمی بر قیمت جهانی طلا خواهد داشت