کاهش قیمت طلا و سکه بهار آزادی

کاهش قیمت طلا و سکه بهار آزادی

  • تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 20 دسامبر 2018 17:32
  • تعداد نظرات کاربران دیدگاه‌ها برای کاهش قیمت طلا و سکه بهار آزادی بسته هستند

با ادامه روند کاهشی نرخ ارز، شاهد کاهش قیمت سکه طرح جدید در بازار تهران نیز بودیم. به گونه‌ای که بر اساس آخرین قیمت ها، نرخ سکه تمام طرح جدید یا همان سکه امامی، با افت قیمت به رقم ۳,۴۰۰,۰۰۰ تومان رسیده است. این سکه در هفته‌های گذشته همسو با افزایش نرخ ارز، به قیمت ۵ میلیون تومان نیز خرید و فروش شده بود. همچنین هر سکه تمام طرح قدیم نیز ۳,۲۰۰,۰۰۰ تومان و هر نیم سکه بهار آزادی ۱,۷۵۰,۰۰۰ تومان و هر ربع سکه بهار آزادی نیز به قیمت ۱,۰۲۰,۰۰۰ تومان معامله شده است. همچنین در بازار امروز تهران، هر سکه یک گرمی نیز ۶۲۰,۰۰۰ تومان ارزشگذاری شده است.

روند کاهشی در بازار طلا داخلی در حالی رقم خورده است که در بازار جهانی امروز در بازار‌های جهانی قیمت طلا پس از آنکه فدرال رزرو آمریکا بسیار کمتر از حد انتظار نرخ بهره را در این کشور افزایش داد قیمت طلا هم بالا رفت.  

رویترز می‌نویسد: دلیل بالا رفتن طلا تضعیف ارزش دلار در بازار‌های جهانی است که پس از افزایش نرخ بهره در آمریکا اتفاق افتاد. معمولا افزایش نرخ بهره باعث تقویت دلار می‌شود، اما از آنجایی که افزایش نرخ بهره بسیار کمتر از انتظار و پیش‌بینی‌ها بود روند دلار تضعیف شد و قیمت طلا را در بازار‌های جهانی بالا برد.  

رابطه قیمت دلار و طلا الاکلنگی است زمانی که ارزش دلار پایین می‌آید طلا در بازار‌های جهانی تقویت می‌شود و زمانی که ارزش دلار بالا می‌رود قیمت طلا پایین می‌آید.  

کاهش ارزش دلار معمولا طلا را برای خریداران دیگر ارز‌ها ارزان‌تر می‌سازد و با افزایش تقاضا در بازار‌های جهانی قیمت بالا می‌رود.

امروز اونس جهانی ۵.۶ دلار افزایش یافت و به قیمت ۱۲۴۷ دلار و ۹۰ سنت معامله شد. قیمت امروز طلا در کمترین زمان ۱۲۴۴ دلار و در بیشترین زمان ۱۲۴۹ دلار به فروش رفت. قیمت امروز طلا نسبت به یک ماه گذشته ۲۶ دلار و ۸۰ سنت افزایش داشت، اما نسبت به یکسال گذشته ۱۷.۲ دلار با کاهش همراه شد.  

ثبت دیدگاه

امکان ارسال نظر وجود ندارد