سامانه نیما ، سامانه خرید و فروش ارز

سامانه نیما ، سامانه خرید و فروش ارز

  • تاریخ انتشار : دوشنبه 30 آوریل 2018 22:11
  • تعداد نظرات کاربران 0 نظر

سامانه نظام یکپارچه معاملات ارزی موسوم به نیما، سامانه‌ای برای خرید و فروش ارز در فضای رقابتی است.
به گزارش بانکینا، نیما (نظام یکپارچه معاملات ارزی) یک بازار الکترونیکی است که همه مراحل خرید یا فروش ارز برای کالا‌های وارداتی یا عرضه ارز صادراتی را پوشش می‌دهد. این سامانه با همکاری بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت با هدف ساماندهی بازار ارز، حذف واحد‌های ارزی غیر مجاز و تسهیل در فرایند تجارت ایجاد شده و ارزش افزوده بالایی برای بازرگانان، بانک‌های عامل و صرافی‌ها ایجاد می‌کند.

واردگنندگان با استفاده از این سامانه می‌توانند ارز مورد نیاز را درخواست و در فضای رقابتی، نیاز خود را به بهترین قیمت برآورده کنند. یعنی متقاضیان ارز می‌توانند بانک یا صرافی مورد نیاز خود را انتخاب و یا درخواست خود را به مناقصه بگذارند که مشابه این فرآیند برای صادرکنندگان با هدف فروش ارز به بهترین قیمت وجود دارد.

سامانه نیما با اتصال به سامانه جامع تجارت بین جریان کالا و ارز ارتباط ایجاد می‌کند و تامین ارز برای واردگنندگان و فروش ارز را برای صادرکنندگان با اطمینان و سرعت بالاتر فراهم می‌کند. عدم مراجعه حضوری به صرافی ها، دسترسی به تمام صرافی‌ها و بانک‌های عامل به طور همزمان، بهبود فرآیند تامین ارز مورد نیاز یا فروش ارز و تراکنش‌های ریالی مرتبط از مزایای نیما است.

بازرگانان برای استفاده از خدمات رایگان سامانه نیما کافی است به سامانا جامع تجارت مراجعه کرده و درخواست خرید با فروش ارز را ثبت کنند.