حباب و افزایش سکه طلا می شکند ؟

حباب و افزایش سکه طلا می شکند ؟

  • تاریخ انتشار : شنبه 10 فوریه 2018 17:01
  • تعداد نظرات کاربران 0 نظر

در روزهای گذشته قیمت ها در بازار سکه نوسانی بود و کاهش و افزایش هایی را تجربه کرد، اما در مجموع طی یک هفته اخیر با جهش قیمت حدود ۱۵ هزار تومانی مواجه شد.
قیمت سکه در این بازه زمانی از یک میلیون و ۵۱۰ هزار تومان در ابتدای هفته به حدود یک میلیون و ۵۲۵ هزار تومان در آخر هفته رسید که نشان دهنده افزایش قیمت ۱۵ هزار تومانی طی یک هفته است.

در حدود دو ماه گذشته قیمت سکه به شکل بی سابقه‌ای در سال ۹۶ با حباب قیمتی روبه رو شده است. در اوایل دی ماه بانک مرکزی از طریق بانک کارگشایی در چندین نوبت اقدام به حراج سکه کرد، اقدامی که موقتا از حباب سکه کاست اما بعد از چند روز قیمت به شرایط سابق برگشت و نرخ سکه تمام به بالای یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید.

در هفته گذشته نیز بانک مرکزی این بار از طریق شعب بانک ملی اقدام به پیش فروش سکه کرده است که این کار به منظور تعادل و کاهش قیمت سکه انجام شده است که باید دید در روزهای آینده نتیجه آن منجر به شکستن حباب سکه می‌شود یا خیر.

اما در بازار ارز یورو و پوند همچنان به شیب افزایشی خود ادامه داده اند به طور که شیب افزایش قیمت شان از دلار سریع تر بوده است. در حال حاضر یورو بیش از ۶۰۰۰ تومان و پوند انگلستان ۶۸۰۰ تومان قیمت دارد.

اما دلار آمریکا طی هفته گذشته بالا و پایین زیادی را تجربه کرد و در روزهای افزایشی و در روزهای کاهشی شد. شرایطی که باعث شده است بازار دلار بیش از هر زمانی قابل پیش بینی نباشد و در واقع امکان هرگونه پیش بینی را از مردم و فعالان گرفته است.

دلا در ابتدای هفته گذشته حدود ۴۷۰۰ تومان در بازا عرضه شد،‌ در میانه های هفته به ۴۷۶۰ تومان رسید و مجددا در انتهای هفته نرخ آن معکوس شد و به ۴۷۰۰ تومان کاهش یافت.

اما برخلاف سکه و دلار بازار طلای داخلی هفته آرامی را پشت سر گذاشت و نوسان چندانی پیدا نکرد. به طور متوسط هر گرم طلای ۱۸ عیار با نرخ ۱۴۷ هزار تومان در هفته قبل معامله شد